Etos
Świat zmienia się w szybkim tempie, jednak nie wszystkie zmiany, są zmianami na lepsze.


Czerpiemy z ogromnych możliwości jakie daje rozwijająca się cywilizacja, ale przed wyborem głęboko zastanawiamy się nad korzyściami ale także wadami i ewentualnymi konsekwencjami danego wyboru.
Decydując się na pewne rozwiązania oraz świadomie rezygnując z innych, przedstawiamy poniżej etos naszej szkoły.
Nasz etos
Natura
Kontakt z naturą jest niezwykle ważnym elementem wspierającym harmonijny rozwój dzieci.
Pracując w biurach, poruszając się samochodem, używając garażów podziemnych niejednokrotnie zdarza się, że nie odczuwamy pogody, która panuje za oknem. A na spacery na łonie natury mamy coraz mniej czasu. Dla nas natura to element świata, bez którego nie wyobrażamy sobie funkcjonować i dlatego chcemy się nią cieszyć, otaczać i dbać o nią.
Nasza szkoła jest położona z dala od zgiełku miasta i spalin samochodów, graniczymy z lasem, z którego chcemy korzystać w sposób ciągły przez cały rok. Wiemy jak ważne dla funkcjonowania organizmu jest słońce, dlatego chcemy aby wszystkie dzieci codziennie spędzały sporą część czasu na świeżym powietrzu. Kiedy zimą słońca brakuje zadbaliśmy o odpowiednie oświetlenia, które posiada odpowiednie natężenie, barwę i polaryzację, tak aby jak najbardziej upodobnić się do światła słonecznego wspierając dobre samopoczucie i tym samym wspieranie nauki.
Chodzenie boso ma korzystny wpływ nie tylko na prawidłowy rozwój i postawę naszych dzieci, ale także na naukę i zachowanie co zostało niedawno potwierdzone dużym międzynarodowym badaniem. Zostaliśmy szkołą, w której uczniowie nie używają obuwia zmiennego, a duży komfort udało utrzymać się dzięki instalacji ogrzewania podłogowego w całej szkole.
Ekologia
Nasza planeta wymaga świadomego podejścia do ekologii.
Naszym zdaniem prawdziwe troszczenie się o naszą planetę, zwierzęta i rośliny żyjące wokół nas oraz jakość wody, to coś więcej niż segregowanie śmieci oraz zbieranie plastikowych nakrętek. Nasza planeta wymaga świadomego podejścia do ekologii, a nasza szkoła oprócz edukacji uczestniczyć będzie w wielu projektach z zakresu ochrony środowiska. Naszym zdaniem nie jest to już wybór, a konieczność i kształtowanie świadomości.
Zdrowa dieta
Świadomość, że jesteśmy tym co jemy i jakie konsekwencje mają nasze decyzje żywieniowe.
Niestety rywalizacja pomiędzy producentami żywności powoduje coraz częściej wybór rozwiązań najbardziej ekonomicznych albo prewencyjnych takich jak pestycydy, antybiotyki, konserwanty, fosforany i inne, które mają uatrakcyjnić albo wydłużyć termin przydatności do spożycia. Te zmiany nie koniecznie oznaczają poprawę jakości produktów.
Kolejnym aspektem jest obecność cukru w wielu produktach, po które sięgamy na sklepowych półkach. W naszej szkole, uczniowie uczą się jak wybierać produkty świadomie, jak czytać etykiety, jak zadbać o zbilansowaną dietę oraz o własne zdrowie. Do szkoły uczniowie nie mogę przynosić słodyczy oraz słodzonych napoi. Dbamy o stały dostęp do świeżych warzyw i owoców oraz wody.
Szczęście
Żyjemy w świecie, w którym króluje konsumpcjonizm.
Już nikogo nie dziwi życiowa postawa polegająca na osiąganiu szczęścia poprzez nabywanie przedmiotów i korzystanie z wielu komercyjnych usług. Nabywanie przedmiotów materialnych w tym przypadku ma na celu podniesienie statutu społecznego i ma być wyznacznikiem jakości życia. Ponadto w świecie nastawionym na „ja” i zaspakajaniu tylko i wyłącznie swoich potrzeb pojawia się samotność, izolacja i zaczyna brakować dobrych emocji, bezinteresownej relacji z innymi, radości z niesienia pomocy.
W naszej szkole, zwracamy uwagę że szczęścia należy szukać gdzie indziej: w relacjach, samorozwoju, harmonii oraz poprzez pasję tworzenia i odkrywania.
Autentyczne relacje
Jesteśmy poniekąd skazani na wszechogarniające nas social media oraz technologię, która także wlewa się do klas naszych dzieci
Z drugiej strony badania neurobiologii co jakiś czas potwierdzają że kontakt z drugim człowiekiem poprzez przekaz elektroniczny (zarówno wideo jak i audio) nie pobudza tych samych struktur w mózgu co prawdziwy fizyczny kontakt z rówieśnikami i nauczycielem.
Rozumiemy, że telefony mogą być one przydatne podczas drogi do i ze szkoły, ale pod czas lekcji i na przerwach nie widzimy dla nich miejsca w naszej szkole (w razie potrzeby jest telefon w sekretariacie). Podczas wejścia na teren szkoły uczniowie zostawiają telefony komórkowe w wyznaczonym miejscu i odbierają po zajęciach. Mamy świadomość, że w dzisiejszym świecie trudno funkcjonować także bez komputera, dlatego staramy się korzystać z nich z rozwagą.
Międzynarodowość
Wraz z rozwojem współczesnego świata zjawisko migracji staje się coraz częstsze i coraz bardziej naturalne.
Odległość i brak znajomości języka obcego nie stanowią już przeszkody przed podjęciem pracy w dowolnym miejscu na świecie. Z tego względu, rosnąca liczba cudzoziemców i reemigrantów w polskiej szkole nikogo już nie powinna dziwić. Jesteśmy gotowi przyjąć do naszej szkoły uczniów z innych krajów. Poprzez indywidualne podejście do każdego ucznia, rozbieżności wynikające z nauki w innym systemie nie stanowią dla nas problemu.
Zadbaliśmy o odpowiedni poziom znajomości języka angielskiego naszych nauczycieli oraz dbamy o rozwój umiejętności językowych naszych uczniów. Edukacja wielokulturowa daje również wyjątkową szansę nauki tolerancji, akceptacji i nie ulegania stereotypom. To kształtowanie społeczeństwa otwartego, wielokulturowego przy poszanowaniu odmienności i unikalności tradycji narodowych, kulturowych, etnicznych i religijnych. Chcemy aby nasi absolwenci byli świadomymi obywatelami świata.