Science
“Tell me and I will forget, show me and I may remember; involve me and I will understand.” ― Confucius
Od czasów Galileusza i Newtona niezmiennie obserwuje się nieustającą dynamizację rozwoju nauk przyrodniczych (matematyki, medycyny, biotechnologii). To one są kołem napędowym dzisiejszego świata.
Science
Matematyka
Czyli język przyrody, jeden z najbardziej pożądanych języków w świecie nauki i biznesu.
Dlatego w naszej szkole naukę poszczególnych przedmiotów opieramy na filozofii STEM. STEM jest akronimem powstałym z angielskich terminów: Science, Technology, Engineering i Mathematics. Program integruje nauki ścisłe, technologię, inżynierię i matematykę w jedną, spójną całość. Wprowadzając koncepcję STEM chcemy aby uczniowie mogli doświadczyć autentycznych wyzwań projektując doświadczenia, stawiając hipotezy, weryfikując ich efekty i ucząc się w działaniu.
Przyroda
Jesteśmy częścią świata przyrody. To jest nasz dom i ciekawi jesteśmy jak jest zbudowany oraz kto w nim mieszka.
"[...] Ulewa jest mą siostrą, strumień bratem,
A każde z żywych stworzeń to mój druh,
Jesteśmy połączonym z sobą światem,
A natura ten krąg życia wprawia w ruch.[...]"
Antoni Marianowicz, "Kolorowy wiatr"
Natura jest nieodłącznym i niezwykle istotnym składnikiem życia człowieka. Dlatego też edukacja przyrodnicza oraz codzienne wyjścia na dwór stanowią ważny filar LAS Academy gdzie staramy się prowadzić niezwykle ciekawe lekcje przyrody i biologii. Wspólnie z uczniami obserwujemy i doświadczamy piękno, odkrywamy złożoność oraz poznajemy różnorodność świata roślin i zwierząt. Dzięki temu rozwijamy w nich uważność, wrażliwość oraz empatię do otaczającej przyrody. Z kolei ukazywanie dzieciom zagrożeń płynących ze strony człowieka w kierunku natury pomoże wyzwolić w nich w przyszłości poczucie sprawczości oraz zaangażowanie w działania na rzecz ochrony przyrody. Spowoduje także kształtowanie ekologicznych zachowań, wspieranie wrażliwych, otwartych, świadomych i odpowiedzialnych, choć niepopularnych wyborów. Przy okazji dzięki codziennemu kontaktowi z naturą uczniowie rozwijają bezcenne umiejętności takie jak kreatywność, logiczne myślenie, przewidywanie konsekwencji
i planowanie.
"Między ciałem a dziką przyrodą jest bardzo ścisły związek. Jakby na to nie patrzeć, ciało jest najbliższym nam kawałkiem dzikiej przyrody. Łączy nas z całym wszechświatem, bowiem składa się z materii, tej samej, co gwiazdy, drzewa, rzeki, zwierzęta i kamienie. Mało tego – przez nasze ciało nieustannie przepływa cała ta materia. To, co jest chmurą za chwilę będzie moimi łzami, krwią. To, co jest promieniem słońca za chwilę będzie moim wewnętrznym ciepłem i energią. To, co jest wiatrem za chwilę będzie moim oddechem, a gleba wkrótce zamieni się w moje tkanki."
Ryś Kulik - Odkrywanie natury. Praktyka głębokiej ekologii
Eksperymenty
Dzieci mają wrodzoną ciekawość świata i potrzebę eksploracji. Uczą się najlepiej przez działanie, zbierając swoje doświadczenia wszystkimi zmysłami.
Im większą stymulację zapewnimy mózgowi, tym skuteczniejsza jest nauka, a nowe połączenia nerwowe będą silniejsze i trwalsze. Dlatego też w naszej szkole utworzyliśmy przedmiot "Eksperymenty", podczas którego uczniowie samodzielnie przeprowadzają doświadczenia i zabawy badawcze, pozwalające na zrozumienie otaczającego nas świata.
Celem zajęć jest pobudzenie dzieci do analizy, działania, wyciągania wniosków, zadawania pytań, a przede wszystkim czerpania dużej radości z wykonywanych eksperymentów. Dzięki zajęciom uczniowie rozwijają także wytrwałość, koncentrację i spostrzegawczość.